BENVINGUTS I BENVINGUDES

En aquesta nova època de noves tecnologies no podíem deixar de banda aquest gran recurs per a poder fer més gran si cap la nostra comunitat educativa. Si ets del Segon Cicle, participa!! I si no ho ets, gaudeix també d'aquest blog de notícies, recursos i "divertimento" escolar.

4t_CIÈNCIES SOCIALS


CONTINGUT PER REPASSAR EL RELLEU D'ESPANYA.


Vos deixe una activitat per a repassar el relleu d'Espanya

Relleu Espanya






















NOTA IMPORTANT D'ACCÉS:
Com durant tot el curs, l'editorial Teide; ens deixa l'accés als llibres i activitats digitals amb la següent adreça. Féu click sobre el llibre.
www.weeras.com   



Usuari: cuarto@teide.com       Contrasenya: primaria.



TASCA de l'11 al 17 de juny

Com el curs ja quasi s'ha acabat les activitats que hui vos proposem són per "tancar"...
-1r. Aneu a la pàgina 24 i 25 de la revista. Heu d'intentar fer-la pensant totes les coses que hem après durant tot aquest temps...a vore si aconseguiu fer-les a soles!!!!!!!
Vos les adjuntem per si algú no les té.


-2n. Després i, de forma VOLUNTÀRIA, vos convidem a fer el taller de la pàgina 16 de la revista i, enviar-nos una foto al correu amb un missatge ben xulo que pugau "escriure" d'eixa forma tan especial..imagineu que sou persones que vivieu a la prehistòria...







-Tasca caducada-

Tasca del 4 al 10 de juny

Per concloure el tema i reconéixer alguns dels principals fets històrics de la història però, sobretot, conéixer la ferramenta de l'EIX CRONOLÒGIC" t'hem preparat aquest joc d'investigació.
Si passes el "ratolí" per damunt de cada dibuix o foto, podràs llegir de quin fet històric es tracta. Busca'ls i col·local damunt de l'any que cregues que és el correcte. Alguns com el descobriment del foc, la caiguda de l'Imperi Romà o La pandèmia de la Covid-19, els tens "xuplats".
Disfruta!!









-Tasca caducada-

TASCA del 28 de maig al 3 de juny


Hui, anem a recordar de quina forma s'ha ordenat el temps al llarg de la història.
1.- Llig atentament la pàgina següent on t'ho explica molt bé.



2.- Després, fes les pàgines 18-19 de la teua revista. Les adjuntem per si algú no les té a casa.




3.- Per últim, investiga i fes una recerca d'informació al voltant d'una de les construccions de la pàgina 19, fes foto i envia-nos-la al nostre correu: de quina època és, per què es va construir, per a què serveix/serrvia... 

AQUESTA TASCA 3 ÉS L'ÚNICA QUE S'ENVIA PER A CORREGIR.
4tA: morales_ser@gva.es
4tB: valentin_jud@gva.es
4tC: munoz_margar@gva.es

-Tasca caducada-

TASCA del 21 al 27 de maig

Us proposem aquesta lectura sobre la llegenda que conta l'orige de la ciutat de Roma. Com bé saps, fa molts anys inventaven històries per intentar donar explicació a fets que no coneixen, del mateix mode que a Grècia tenien els mites. Esperem que gaudisques de la història que hem tret de la revista Petit Sàpiens d'aquest mes i que a nosaltres ens ha encantat.


Si has llegit bé, sabràs respondre les següents preguntes:

1.- Per què els romans i les romanes de l'època deien que eren descendents d'un déu?

2.-Si no volien els xiquets, per què no es van atrevir a desfer-se d'ells i els van llençar a un riu?

3.-Saps que hi ha una escultura de la lloba que va criar Ròmul i Rem? Investiga sobre ella.

4.-Coneixes alguna altra història de xiquets criats per animals?

5.-Fes un dibuix sobre aquesta història fabulosa o sobre altre mite clàssic, també pot ser de l'antiga Grècia!

IMPORTANT: Enviar aquestes activitats per a corregir és opcional!




-Tasca caducada-

TASCA del 14 al 20 de maig

En aquesta setmana anem a "tancar caixa". Això què vol dir? Com ja sabeu, cada tema té unes pàgines amb eixe títol que significa que hem acabat el tema. Són unes pàgins mode resum, on es recullen els continguts més importants. Abans de fer-les, mira la següent pàgina:


En ella pots veure un eix cronològic que resumeix totes les etapes històriques més importants. Tin en compte que segons el lloc del món on et trobes les èpoques també poden variar uns quants anys o, fins i tot, de nom d'època amb unes altres característiques

Ací tens un primer vídeo, amb altre exemple d'eix cronológic resum interactiu de les etapes històrics més rellevants per a la història de la humanitat:


En aquest segon vídeo, el profe Sergi us explica un poquet sobre la teoria de les espècies i l'evolució de Charles Darwin. ÉS IMPORTANT QUE VEGES ELS DOS VÍDEOS EN ORDRE PERQUÈ TINGA SENTIT.




Ara que ja tot saps tot després del que hem aprés també en classe, fes les pàgines de la revista 12 i 13.
AGAFA LA TEUA REVISTA I, EN MARXA!!





-Tasca caducada-

TASCAdel 30 d'abril al 7 de maig

Hui, anem a parlar de la "domus"romana, són les construccions on vivien els romans...
Adjuntem la pàgina per tindre informació. 

Després, fitxa´t bé al video següent que et fa un recorregut com si estigueres dins d'una d'aquestes cases. Ara,a la teua llibreta intenta "recrear" una part d'una ciutat romana com si fóres un/una arquitecte de l'època i contesta a les qüestions que et plantegem: què et sembla? hi ha alguna cosa que et crida l'atenció?

Segur que et queda genial!




Ànim! conéixer el nostre passat,ens ajuda a entendre el nostre present i, sobretot, el nostre futur!

AQUESTA TASCA NO S'ENVIA PER A CORREGIR.

-Tasca caducada-

TASCA del 23 al 29 d'abril

Reprenem  tema romans: "Vestigis romans" pàgina 94-95 llibre (llegir).

Aquestes pàgines que acabes de llegir, van relacionades amb les pàgines 22-23 de la revista. Com que tens la revista, fes-les ahí directament. Si no la tens, copia les activitats a la llibreta.




-Tasca caducada-

TASCA del 8 al 20 abril

NOTA: No ho faces tot el mateix dia. És millor que vages a poc a poc ja que tens molts dies. Com que hi ha tres tasques, la nostra recomanació és fer-ne una cada dia. 

1.- Ací tens un esquema sobre l'evolució de l'home. Recordes el conte de MonoSAPIENS en què un mono volia arribar a ser persona? Si no te'n recordes pots buscar-lo al youtube i escoltar-lo. Tasca opcional.
Intenta dibuixar aquest esquema a la teua llibreta i trobar les paraules relacionades amb l'evolució humana en la següent sopa de lletres. 


QUÈ OBSERVARÀS?
-Observaràs sobretot com canvia d'aspecte la pell, que deixa de tindre tant de pèl ja que la persona comença a vestir-se amb roba i aleshores no necessita tindre'n tant.
-A més, la figura està cada vegada més recta (erguida)
-Per altra banda, la zona mandibular es suavitza.

*Si alguna de les paraules de la sopa no la comprens, recorda que tens totes les pasqües per poder-la buscar al diccionari.



2.- Mira el següent vídeo explicatiu. És una xicoteta píndola, com les anteriors que has vist ja. En aquest cas sobre l'edat Antiga. #Escoladesdecasa #JoEmQuedeaCasa


2.- Com hauràs observat, durant el vídeo han aparegut dos reptes per aconseguir desxifrar informació. Un d'ells sobre els íbers i l'altra, sobre l'Imperi Romà i l'herència a la nostra comunitat. Redacta-ho a la teua llibreta.

3.-Fes les pàgines 10 i 11 de la revista. Ací també les tens adjuntes perquè pugues localitzar-les o, per si no tens la revista a casa, pugues fer-les en la llibreta. 




Unes pàgines d'ajuda com a comodí per si les necessites!!








-Tasca caducada-

TASCA DEL 2 AL 8 D'ABRIL

1.- Mira el següent vídeo explicatiu. És una xicoteta píndola, com cada setmana farem, per explicar de viva veu els continguts més interessants, en aquest cas sobre la PREHISTÒRIA. #Escoladesdecasa #JoEmQuedeaCasa


2.- Ara, amb l'ajuda de la página 85 del llibre (que tens ací escanejada) i el que has aprés mirant el vídeo ; fes un esquema comparatiu paleolític-neolític a la teua llibreta. Recorda data i títol. 





Ací tens el model de taula/esquema per fer a la llibreta. Pots fer-ho com tu preferisques.




3.-Per acabar, fes les pàgines 8-9 de la revista. Ací baix les tens adjuntes per veure quines són...






Bona setmana!


-Tasca caducada-

TASCA DEL 26 DE MARÇ A L'1 D'ABRIL

Com ja sabeu, ens trobem en el tema de la Història. Ja el vam començar a classe i ací us deixem un resum en vídeo perquè pugueu refrescar la vostra memòria:


(VEURE VÍDEO_FES CLICK SOBRE LA IMATGE)

-Si a la llibreta no tens feta la portadeta sobre el tema, fes-la!

-Si tens la revista, fes la pàgina 7. Si no la tens, fes els dibuixos que a continuació et proposem a la teua llibreta, i escriu un xicotet text sobre cadascun d'ells on s'indique: època, com vivien, quina cultura tenien, de quina classe social eren, etc.


- Disposes d'una setmana per començar el següent treball d'investigació. Com has pogut escoltar al vídeo, cada època de la història està marcada per un (o més) fets importants que la caracteritzen. Actualment, a la nostra època contemporània, estem vivint un fet que ens afecta a nivell mundial. Comença el teu projecte i pots anar completant-lo amb fotos, dibuixos, notícies... Aproximadament t'haurà d'ocupar 3 o 4 fulls. Si en són més, no passa res.  Pots fer-ho a la llibreta o en fulls solts. VES FENT-LO POC A POC, SENSE CÓRRER. El veurem junts i juntes quan tornem a classe.




No hay comentarios:

Seguidores